dimarts, 11 de gener del 2011

Lady Susan de Jane Austen


Lady Susan, Jane Austen.

Els amics de "Páginas de Espuma" em feren arribar a la Biblioteca l'exemplar de Jane Austen. Personalment m'agrada moltíssim aquesta escriptora i sabia, abans de llegir-lo, que m'agradaria.
El que m'anava a sorprendre és la forma en que està escrit, ja que són cartes i les altres obres de l'autora són novel·les.

Aquesta obra no és massa coneguda, títols com "Emma", "Orgull i prejudici" o "Sentit i sensibilitat" les coneguem tots i més perquè s'han portat a cinema. Lady Susan tracta, al igual que les altres obres, de la societat anglesa del moment, de la conveniència en trobar un matrimoni beneficiós, en la importancia de l'aparentar en la societat, etc. Encara que puga semblar un tema banal, no ho és, ja que els textos de Jane Austen s'han utilitzat per a investigar la història del moment, a més a més de ser considerada una gran escriptora.

Com diu Somerset Maugham: "En sus libros no pasa gran cosa y, sin embargo, cuando uno llega al final de la página, quiere seguir leyendo con avidez para saber qué va ocurrir. Otra vez, no pasa casi nada, pero uno sigue leyendo con curiosidad. El novelista que logra eso posee el don más preciado de cuantos se pueden poseer."

1 comentari:

  1. ¡ Lo tengo ¡¡¡¡¡ M'agrada moltissim Jane Austen i aquest llibret es una meravella. Bessets

    ResponElimina